מנות מושלמות משאריות - פאפא אל פומודורו

אנחנו אוהבות את הסביבה, אנחנו חובבי היצירתיות והאתגרים, ואולי גם בתרבותנו אנחנו היהודים לא אוהבים לזרוק אוכל. יין פרא ומנה טעימה ממה שיש זה דרך חיים אצלנו וכשחומרי הגלם טובים יש להם הרבה יותר מנשמה אחת.

מדינות כמו איטליה הפכו את השימוש בשאריות והכנת אוכל איכרים חכם לאתוס של המטבח האיטלקי ובכלל, החיים בכפר, בכל מקום, נוטים למצות את חומרי הגלם הרבה יותר. אז עשינו סדרה של כתבות עם כמה מנות מדהימות שאפשר להכין מכלום וחצי והפכו אצלנו לשגרה.

פאפא אל ומודורו היא מנה אגדה. מנה טוסקנית שעשויה כמעט רק מלחם יבש ועגבניות בשלות מדי שמתאימה להגשה קרה בקיץ וחמה בחורף, ולוקחת פחות משעה להכין. יש דרכים שונות למתכון הזה, הנה הכי פשוטה.

מה צריך?
 לחם יבש
עגבניות בשלות
2 שיני שום
בצל - חצי או שלם
כמה עלי בזיליקום
ליטר של ציר ירקות או מים - אם כבר בשאריות עסקינינו הציר יכול להעשות מפשוט להרתיח כמה גבעולי עלים, וחתיכות אחרות שעמדתם לזרוק של בצל גזר ומה לא. 

קחו חצי כיכר יבשה של לחם, כמה פרוסות או מה שיש לכם. אם זה לא יבש עד הסוף שימו לכמה דקות בתנור על 180 מעלות. שימו בקערה ותשפכו מעל שתי כוסות של מים חמים או של ציר ירקות פשוט (גם חם). תנו ללחם להתחיל להתרכך. 


קחו כמה עגבניות רכות גם הן על סף גסיסה, תחתכו בהן צלב קטן ותשימו במים רותחים לחמש דקות. תסננו, תקלפו את קליפת העגבנייה ותקצצו. 

תחממו מחבת חמה מאד, שימו בפנים שמן זית, 2 שיני שום מעוכות, ובצל קצוץ כמה שאתם אוהבים. כשהכל מזהיב תוסיפו את העגבניות שיעשה קולות צריבה רועשים ביותר. אפשר להוסיף גם כמה עלי בזיליקום. תנו להכל להצרב עוד כמה דקות שעגבניות יגירו נוזלים והטעמים של הכל ייפתחו.

תמעכו ביד את הלחם היבש שכבר לא כל כך יבש ותכניסו לסיר עם הרוטב. אם צריך להוסיף קצת נוזלים תוסיפו (מים או ציר). תנו להכל להתבשל כחצי שעה על אש קטנה. הלחם צריך לגמרי להתפרק לתוך הרוטב והכל צריך להפוך למשהו אחיד, סמיך במרקם שלו, בין דייסה למרק.
אפשר לקרר או לאכול חם.

תזליפו שמן זית, תפתחו איזה מונטפולצ'יאנו פריך כמו רבסקו קנצ'לי או למידיה רוש ותהנו!

התמונה באדיבות אתר סלואו פוד איטליה