המלצות עסיס לאתונה

בשנים האחרונות אתונה עברה סוג של מהפך והתפתחה במגוון תחומים. העיר העתיקה הזו היא לא עוד יעד בלית ברירה שקרוב או נמצא בדרך למקומות אחרים אלא עיר צעירה, צבעונית ותוססת שרבים מוצאים בה מפלט לחופשה אורבנית נגישה, מעניינת ולא יקרה.

השילוב של טברנות צעירות ואוכל מסורתי וטרי לצד סצינת יין מתפתחת עושה אותה יעד מושלם למי שאוהב לאכול אוכל טעים וטוב בלי גינונים מיותרים. אחרי שנים בהם יין יווני היה זול ומלא פגמים, יוון עלתה על המפה העולמית והסצינה המקומית מציעה מגוון אדיר של זני מורשת מעניינים מאינסוף טרוארים בהרים, בחופים ובאיים. ויש לא מעט יינות טבעיים בנמצא. גם אצלנו בעסיס, היינות מיוון תופסים מקום של כבוד אצלכם במקרר וכל שנה ניכר שאתם רק רוצים עוד מהם.

אז בחרנו עבורכם את המקומות שהכי נהננו בהם כדי שתוכלו לשתות כוסית אסירטיקו, לאכול סרדינים מטוגנים ולהנות מהחיים. יאסו!

הערה לקריאה - ביוון רוב המסעדות מסמנות בכוכבית על התפריט את הדגים והפירות ים שמגיעים קפואים כמהלך של שקיפות. במקרה ולא מסומן - היות שזה לא משהו שמסתירים כאן - תרגישו בנוח לשאול מה טרי. תמיד ישמחו לענות לכם. לידע כללי הקלאמרי כמעט תמיד קפוא, התמנון, סדרינים ואנשובי כמעט תמיד טריים ושרימפסים זה משתנה ממקום למקום

1. Atlantikos

כל מי שהייתה פה שמה את אטלנטיקוס במקום הראשון ברשימה שלה ובצדק. מסעדת דגים פשוטה ואיכותית שמרבית השולחנות שלה משתרעים על פני הרחוב הקטן בפאתי שוק הפשפשים של העיר. הכל פה הכי טרי והכי טעים שאפשר לבקש. יש כמה סלטים, כמה דברים מהים שמתחלפים מדי כמה ימים ותפריט קבוע יותר שבו יש גם חומרי גלם קפואים . היין פה לא להיט, זה בהחלט המקום להתמסר לתרבות המקומית ולשתות לכוסית אוזו.

אל תבהלו מהתור בכניסה , השירות מהיר ותחלופה גבוהה.  לגמרי שווה את ההמתנה.

 Atlantikos Avliton 7, Athina 105 54

 

2. Heteroclito

זה כנראה אחד הברים הראשונים באתונה ששמו דגש על יינות טבעיים ואורגניים. הבר ממוקם במרכז ההיסטורי של אתונה בנקודה מרכזית ונוח לעבור פה כמעט בכל הליכה בעיר, לא משנה מאיפה אתם באים. המקום הפינתי המקסים הזה, עטור מסגרת אדומה שנראה כמו מושא ציור של אדוארד הופר, מציע אווירה רוחשת תמיד. בפנים, על הבר, יש נוסטלגיה מהסוג הטוב ביותר, ובחוץ השולחנות גולשים לאורך הרחוב הצדדי הקטן. ב heteroclito שמים דגש מטורף על התוצרת המקומית עם תפריט רחב ומגוון יינות שיש רק למקום בכמות מוגבלת. הטקסטים בתפריט עוזרים בהתמצאות , הצוות לרוב ידע לענות לכם על שאלות אבל אם יוטה תהיה על הבר זכיתם ואין כמעט בקבוק שהיא לא תדע לספר לכם עליו. יש מבחר גדול בכוסות ואפשר גם לנשנש דברים קטנים ליד היין. בקיצור, עצירת חובה לחובבי העסיס.

Heteroclito Fokionos 2, Athina 105 63

 

3. Ouzeri lesvos 

מחוץ למרכז העיר אפשר למצוא עוד פנינה ברשימה שלנו - אוזריה לסבוס. מסעדה מסורתית עם אוכל מדהים, זול ושירות שלא רואה אותך ממטר. קרויה על שם האי לסבוס, היא מציעה ביצועים מושלמים של קלאסיקות אהובות - לביבות קישואים נימוחות ומטריפות, שרימפס גדולים מטוגנים קלות בפירורי לחם, אנשובי במרינדה, מליטות אדומות, צזיקי חלומי ועוד ועוד.

Ouzeri lesvos Emmanouil Benaki 38, Athina 106 78

 

4. Tanini Agapi Mou

המקום הקטן הזה יפתיע אתכם. המקום כולו עטוף צמחיה והצוות נראה כאילו בינו לבין הרצון לתת שירות יש אוקיינוס. בגדול, מרחוק, נראה כמו בית קפה חצי חמוד ולא יותר מזה. אבל אם תתיישבו, ועם קצת סבלנות, תגלו צוות שמבין עניין ואת אחד מתפריטי היין הכי מטורפים בעיר- כמעט 100 יינות לשתייה בכוסות וחצי כוסות, עם מקרא שמסמן את מה שטבעי, את החקלאות, ועוד פרטים חמודים על היין.  האווירה רגועה ונעימה. מקום טוב ללכת ולטעום את כל הזנים המקומיים שעוד לא יצא לכם לנסות.

Tanini Agapi Mou 91 Ippokratous &, Methonis str, Athina 106 80

 

5. Paraoh 

בשינוי אווירה רציני מהטברנות והברים הלא מחייבים, Paraoh מציע בילוי טרנדי, מסוגנן וטיפה נוצץ. המקום החדש יחסית נפתח על ידי ארבעה שותפים ששניים מהם מאוד קרובים לתעשיית היין ושניים מהם מגיעים יותר מרקע של אוכל והפך בין לילה למקום להיות בו - מסעדת שף עם תפריט יין משגע , כולל יינות ארכיון במחירים שלא נהוג לראות כל כך באתונה, ומנות מהודקות שלא מזכירות בכלום את הסגנקי והמוסקה שאכלנו כל השבוע. אם בא לכם להתלבש יפה, להשתכשך עם המי ומי של העיר ולשתות מדהים תוך כדי, זה בהחלט המקום לבקר בו

Paraoh Solomou 54, Athina 106 82

 

6. Birdman

אם אתם צריכים ברייק מהאוכל היווני , תעשו לעצמכם טובה ותקפצו לבירדמן. מסעדה בר של אוכל וגריל יפני עם עשייה מדויקת , חומרי גלם משגעים ואוכל יצירתי ומשמח.

יש הרבה יין טבעי בתפריט , סאקה וקוטיילים.  חשוב להזמין מראש, בעיקר אם אתם רוצים לבוא לאכול בערב ולא בצהריים, והמחירים הם הרבה יותר פריז מאתונה - אבל לגמרי שווה את זה

Birdman Voulis 35, Athina 105 57

 

7. Avli restaurant

טברנה אמיתית  בלב אתונה. החצר המוארכת עמוסה שולחנות בכחול לבן נחבאת מאוד מאחורי דלת אחת יחידה שעומדת סגורה וקל מאוד לפספס אותה. משנכנסתם, מומלץ לתת למי שנמצא על הפלור להוביל את הדרך - זה לא מקום שמגיעים אליו הרבה תיירים ויש להם פחות סבלנות לדרישות או גינונים שהם מחוץ למה שהם רגילים לעשות. אבל מה שהם רגילים לעשות הם עושים מעולה - כייף לבוא לפה לפתוח שולחן עמוס צלחות, להזמין בקבוק אוזו ולתת לערב לזרום.  האוכל מעולה, הטברנה ממוקמת בשכונה חמודה, והאווירה אמיתית ונמשכת עד מאוחר בלילה. 

Avli restaurant Ag. Dimitriou 12, Athina 105 54

 

8. Athens central market

 השוק המרכזי של אתונה עמוס מסעדות טובות שיגישו לכם דגים על הגריל ומטוגנים, אוכל מסורתי ואוזו בסמטאות של דוכני האוכל. זה בהחלט מקום שגם אפשר להצטייד בו בתבלינים, פטה טובה ועוד מגוון מוצרי מזון מסורתיים מעולים לקחת אתכם הביתה

Athens central market, Armodiou 16, Athina 105 52, Greece

 

9. Miran Delicacies

אם אתם לא מספיקים להגיע לשוק לפני שעות סגירה או שבא לכם מקום אחד נוח להתארגן בו על כל המטעמים לקחת אתכם הביתה, זה המקום בשבילכם. המעדנייה קיימת מ- 1922 ואפשר למצוא בה מגוון אדיר של גבינות ונקנקניקים מסורתיים מיצרנים קטנים ומותגים מעניינים ממש מרחבי יוון והאיים. יש פה גם אנשובי, דגים כבושים אחרים, זיתים, צלפים, שמן זית כמובן, ומגוון מוצרי מעדנייה כבושים ומשומרים נוספים. השירות אדיב, כולם דוברים אנגלית , ואם אתם כמונות אוהבות לשאול ולדעת על כל מוצר ומוצר, אתם יכולים למצוא את עצמכם מבלים פה מעל שעה בקלות

Miran Delicacies Evripidou 45ת Athina 105 54

 

10. Samba Coffee Roasters

אם אתם צמאים לכוס קפה חמצמץ ופרחוני , זה המקום בשבילכם. סמבה זהו בית קלייה וקפה גל שלישי שיענה לכל המכורים על צורכי הקפה הארטיזנלי שלהם. החברה היא חברה משחתית שנוסדה ב 1979 והתפתחה להתעסקות עכשווית ומקיימת בתחום. אמנם לא בול במרכז אבל מי שצריך את זה , ידע להגיע.


Samba Coffee Roasters Solonos 36, Athina 106 73, Greece