המקומות של עסיס לליסבון

Cervejaria Ramiro

קלאסיקה מקומית שלא מאכזבת. מוסד שעושה את מה שהוא עושה הכי טוב כבר כמעט 70 שנה (!) - פירות ים טריים עשויים לעילא וכל החוויה עטופה באירוח והגשה שהם מופת והצגה לתחום שלנו. לא נדיר לפגוש תור ארוך בכניסה, אבל אפשר לחסוך אותו בהזמנה מראש דרך המייל. מה שטוב לאנתוני בורדיין טוב גם לנו.

Cervejaria Ramiro
 
Av. Alm. Reis 1 H, 1150-007 Lisboa, Portugal

Gambrinus

הפיין דיינינג הכי טוב בעיר - זה המקום לאוורר בשבילו את בגדי הערב שלכם ולדמיין שאתם בליסבון של פעם (או בפרק של מאד מן). החלל, שהוקם במקור ב 1936 ועבר שימור ושיפוץ ב- 1964, מיד יכניס אתכם לאווירה, כמו גם השירות- אולד סקול במובן הטוב ביותר של המילה - צוות מקצועי וידעני בחליפות מעונבות כמובן. והאוכל, מסורת פוגש מודרנה, יגרום לכם לשכוח את החיים לערב שלם שבסופו גם תקבלו קרפ סוזט פלמבה מול השולחן כאילו אנחנו ב 1920.

Gambrinus

das Portas de Santo Antão 23, 1150-264 Lisboa, Portugal

Taberna da Rua das Flores

לפני למעלה מעשור, כשברקע הג'נטריפיקציה תופסת תאוצה, תיירות ההמונים גוברת, ועסקים קטנים הולכים ונסגרים בעיר, קמה לה תנועה מרגשת, של שפים צעירים שביקשו להחיות מסורת מקומית הולכת ונעלמת. טסקה (tasca) פורטוגלית היא מקום מפגש שכונתי שנע בין בר עם חטיפים לבין מסעדת פועלים משפחתית. מקום שאפשר לאכול בו אוכל פורטוגלי מסורתי, לשתות בזול, ובעיקר להרגיש תחושת קהילה וביחד. Taberna da Rua das Flores נחשבים לראשונים שהתניעו את הרנסאנס של הטסקות והטברנות בליסבון. עם בערך 10 שולחנות, עיצוב נוסטלגי ולוח גיר משתנה בתור תפריט, המסעדה ממציאה מחדש את הקונספט. תמצאו שם טכניקות ומתכונים מסורתיים באינטרפטציה רעננה אבל קרובה למקור, שעשויים מחומרי גלם מעולים, בד"כ מיצרנים מקומיים קטנים. לא ניתן להזמין מקום מראש, אז כדאי להגיע מוקדם וערוכים להמתין. ועוד דבר חשוב - בפעם האחרונה שבדקנו, אפשר לשלם במזומן בלבד. 

Taberna da Rua das Flores

Rua das Flores 103, 1200-194 Lisboa, Portugal

O Velho Eurico

עוד דוגמא מהממת לממשיכי הדרך של תנועת הטברנות. שף צעיר שגדל בטסקה משפחתית משל עצמו, נתקל בעסק מפורסם ואהוב שעמד לסגור את שעריו עם פרישת הבעלים, והחליט להפיח בו חיים חדשים. עם הרבה כבוד למי שהיו שם לפניהם (המסעדה קרויה על שם הבעלים הקודם), הטברנה הזו מגישה מנות קלאסיות מהמטבח הפורטוגזי כמו תבשיל אורז וברווז, או קרוקטים מצוינים מבשר טלה. האוכל נעשה בטכניקות מוקפדות ואינטרפטציה מודרנית, וכל זה לצד תפריט יין טבעי שכיף להשתכר איתו. השולחנות ארוכים, הצוות חמוד, והאווירה צעירה ומרימה. כדאי מאד להזמין מקום במייל כדי להימנע מהמתנה הארוכה.

O Velho Eurico

Largo São Cristóvão nº3, 1100-179 Lisboa, Portugal

Jardim da Cerca da Graça


פארק מתוק בשכונת גרסה, שמספק נקודה טובה להשתרעות בשמש בין טיפוס מגרם מדרגות אחד לאחר, ואפילו נקודת תצפית יפה אם מתמקמים בחלקו הגבוה. באמצע השבוע האזור רגוע, ומושלם לפיקניק שקט (שאפשר להצטייד אליו, לא רחוק, במעדנייה של prado שמיד נזכיר כאן), בסופ"ש המקום מתמלא במחצלות של מקומיים שבאים להשתזף, לשתות משהו עם חברים, ולג'מג'ם בנעימים.  

Jardim da Cerca da Graça

Calçada do Monte 46, 1100-362 Lisboa, Portugal

Prado


פארם טו טייבל עונתי, באווירה אלגנטית אבל משוחררת ושירות מאד מוקפד ועם זאת מאד חמוד ובגובה העיניים. אוכל מפתיע שנותן את הבמה לחומרי גלם מצוינים שנעשים באופן יצירתי ולא שחוק, ותפריט יין עם מנעד שיתאים לכולם. אפילו לחם המחמצת ושמן הזית בהתחלה כבר מבשרים טובות לקראת ארוחה מהממת. והשוס- במעלה הרחוב prado מחזיקים מעדנייה מעולה שאפשר לקנות בה גודיז לפיקניק, או לשבת לסנדוויץ מאד טעים וכוס יין טבעי. 
Prado
Tv. Pedras Negras 2, 1100-404 Lisboa, Portugal

Prado Mercearia
Pedras Negras 35, 1100-404 Lisboa, Portugal

Senhor Uva

מקום שעונה על משבצת מאתגרת בפורטוגל – אוכל צמחוני, ואף עושה זאת בהצטיינות! מדובר בבר יין טבעי קטנטן ואינטימי שעושה דברים מדהימים עם ירקות. המנות חכמות, מפתיעות ומאד טעימות, ומבחר היין מטורף (מעל 400 בקבוקים בתפריט). גם השירות ידעני ומתוק, ומשלים חוויה מושלמת. יש רק מספר מקומות ספורים בפנים - אפשר וכדאי להזמין מראש.  

https://goo.gl/maps/96dy4UsygLsE7n69A

de Santo Amaro 66A, 1200-804 Lisboa, Portugal

Comida Independente


מקום להגיע אליו כדי לרכוש שלל של יין טבעי לחזור איתו לארץ, להצטייד לפיקניק מושקע או לעצור לכוס יין לא מחייבת ונשנוש טוב. זו מעין חנות יין- מעדניה- וכמעט בר יין, שחרטה על דגלה את המוטו- "תוצרת מעולה מיצרנים קטנים". הבעלים, ריטה, פתחה את המקום אחרי שפרשה ממשרה בהייטק, ויצאה למסע בין יצרנים ארטיזנליים בפורטוגל, במטרה להעלות על נס תוצרת שמשקפת מסורת של עשייה ואהבה. בקיצור - טבעי, מקומי ובבעלות נשית - כל מה שאנחנו אוהבות! 

Comida Independente

Cais do Tojo 28, 1200-649 Lisboa, Portugal

Tati


חלוצת יין טבעי בליסבון (מאז 2011), טאטי היא בר-מסעדה שמגדירה את עצמה כחצי "טסקה" מקומית, וחצי ביסטרו. ממוקמת באזור שקט יותר של העיר במה שהיה פעם בר שכונתי, עם תפריט עונתי שמשתנה כל שבוע, ומבחר נאה של יצרנים מקומיים (50% ממבחר היין הוא פורטוגלי). מקום לשתות בו יין ולחטוף ביסים מפתיעים במחירים סופר נעימים ואווירה מקומית חמימה. יש גם תערוכות משתנות ואירועי תרבות אם תזדמנו ליפול על אחד. 

Tati

Carrilho Videira 20B, 1170-079 Lisboa, Portugal

Manteigaria


וכמובן, אי אפשר להשלים ביקור בליסבון בלי פסטל דה נאטה. מאפה פורטוגלי זעיר וממזרי, מעין טארט קטן מבצק עלים חמאתי, ממולא בקאסטרד וניל אפוי, שחום למעלה ורך מבפנים, שחייב להיות מוגש טרי. אז נכון שהמאפייה שאנחנו ממליצות עליה היא רשת, אבל כזו שמכינים בה פסטל דה נאטה טעים טיל ועושים אותו במקום! אפילו אפשר לצפות בתהליך ההכנה. ממליצות לאכול חם וטרי עם קצת קינמון ואספרסו בצד - עצירה מושלמת בכל שעה ביום.

Manteigaria

Rua do Loreto 2, 1200-108 Lisboa, Portugal


הכתבה נעשתה יחד עם מיה רגב
התמונה מאתר ויקיפדיה