המלצות עסיס לציריך (ואחת מושלמת לבאזל)

ציריך היא עיר יפה, קטנה, מרווחת, ונוחה מאוד. לא בחירה צפויה לאכלן שתיין החובב אבל בהחלט מקום שאפשר לחוות בו מקומות היסטוריים, יין טבעי בשפע, אוכל אסייאתי מעולה, ולגלות פנינים מהתעשייה המקומית. יש בה שוקולטיירים צעירים שעושים bean to bar, גבינות ארטיזנליות מטורפות ואיך לא, שנאפס חברים! שנאפסים וליקרים מעשבים אלפיניים ופירות מקומיים. בקיצור, לא עומדת בסטיגמה הנייטרלית והמשמימה. הנה ההמלצות שלנו לציריך, ועוד אחת לבאזל הקרובה. 

La Flor Chocolate
לה פלור הוקמה על ידי שלושה חברים שרצו להביא את השוקולד השוויצרי המפורסם לעידן החדש. לעידן של איכות אחרת שכוללת בתוכה גם קיימות, חלקאות ושקיפות. את כל השוקולד שלהם הם מייצרים בבית מלאכה בציריך, ולפעמים יש להם גם אירועים וירידים במקום. חוץ מזה אפשר למצוא את השוקולד בעשרות חנויות בעיר. 

אפשר לבקר במפעל בימי שלישי וחמישי בין השעות 15:00-18:00
Münstergasse 19, 8001 Zürich, Switzerland

 

KaffeeWerkStadt
המקום הזה הוא גן עדן לחובבי הקפה. מכונות קטנות מטורפות, כל החלקים והגאדג'טים, פולי קפה לקנייה הביתה, טחינה במקום, קורסים על קפה ועוד. אם קפה זו השריטה שלכם, תעשו לעצמכם טובה ותבקרו. 

Bremgartnerstrasse 66, 8003 Zurich

Gamper Bar 
גמבר זה המקום להיות בו. בר יין מטריף עם תפריט מעולה, מלא טבעיים, ורשימה ענפה של דז'סטיפים, יינות קינוח, מדיירות ועוד. האווירה סקסית ונעימה, המוסיקה טובה, ויש תפריט של נשנושים שעושים שמח ליד היין. 
בסמוך לבר יש מסעדה , האחות המקורית למעשה, שגם היא מאוד שווה ביקור, ומצריכה ברוב המקרים הזמנה מראש. 

Dienerstrasse 75, 8004 Zürich

Kronenhalle
המסעדה הותיקה והמרשימה ביותר בציריך, הוקמה בשנת 1890 והיא מציעה חוויה באמת מרשימה של מסעדנות ישנה ואלגנטית שכמעט ולא רואים כבר. המקום מציג גם אוסף ציורים יוצא דופן של המשפחה המייסדת וכולל ציורים של פיקאסו, מירו, ושגאל. המסעדה יקרה מאוד ורשמית, אבל הבר מציע חוויה נינוחה יותר באחת מהתפאורות היפות ביותר שיש לבר ומציע קוקטייל מושלם וכמה מנות צד מהמסעדה.

המסעדה יושבת בלב העיר, ליד בית האופרה המשגע ולרגלי העיר העתיקה. הרחובות בה קטנים ויפים ושופעים חנויות מתמחות יפייפיות - חנויות תבלינים, מוצרי נייר, אולרים שוויצרים, ספרים ועוד
. מקום כייפי להסתובב בו להוריד את האוכל או לבנות תאבון לפני המסעדה. 

Rämistrasse 4, 8001 Zürich


169 West 
כאן שתינו וורליץ' לראשונה ב 2017, וזה באמת מקום שמציע כמה מהיינות הכי טובים שיש. המקום מציע מגוון מטריף של יינות טבעיים ולצד היין תוכלו להנות מכריכים פתוחים, מוצרלה, ועוד מנות קטנות ומשמחות ליד. בסופי שבוע המקום מתפקד גם כקפה בבוקר. 

Weststrasse 169, 8003 Zurich

Old Botanical Garden 
הגן הבוטני הישן של ציריך מתחבא בלב העיר ומציע הליכה נעימה ושקטה. לא שחסרים מראות להפעל מהם בעיר הזו, אבל חממת הזכוכית המעויינת הישנה עושה את זה מקום חמוד במיוחד

Talstrasse 71, 8001 Zürich

Stucki - Tanja Grandits (Basel)
אם כבר אתם בשוויץ, ואתם מחפשים חוויה קולינרית בלתי נשכחת, אז שווה לקחת רכבת של שעה לעיר באזל ולאכול את טניה גרנדיטס. השפית שני כוכבי מישלן, האשה המכוכבת היחידה בשוויץ, היא האלטר אגו של גאוני התחום - אשה קטנה, חייכנית, שמחה ומתוקה כל כך. היא מוכשרת כמו שד ומגישה מנות יצירתיות וצבעוניות עם דגש רחב מאוד על חומרי גלם מהצומח ואפשרות לקבל תפריט טעימות צמחוני גם. הצוות שלה מעריץ אותה והרבה ממנו נמצא איתה כבר 15 שנה, מאז שהתחילה. היא גרה מעל למסעדה עם הבת שלה, ומסורה ליצירה ולקהילה של כל המרחב הזה. ליד המסעדה יש חנות שאפשר לקנות בה מאפים, רטבים, שוקולדים, קרמיקות שיש במסעדה, ספרי בישול שלה ועוד דברים יפים וטעימים לקחת הביתה. התפריט יין אמנם קלאסי בהרבה מובנים אבל גם כולל הרבה גיוונים והפתעות - יינות טבעיים כמו של וורליץ' וצ'ידה, מבחר יינות שוויצרי ענף ומעורר סקרנות, קרוג בכוסות ועוד דברים משמחים. מלצר היין ידע לקחת אתכם בדיוק לאן שצריך. 

ארוחת טעימות של 9 מנות עולה 290 פרנק שוויצרי בלי יין, והאופציה הצמחונית עולה קצת פחות. כמובן שחובה להזמין מראש.

Bruderholzallee 42, 4059 Basel