יינות Brutal !!!

אם אתם לא יודעים מה זה ברוטל אתם לא לבד. גם חובבי טבעיים מושבעים נוטים מאוד להתבלבל מהיין הזה. השמועות סביב ברוטל רוחשות ורבות. יש מי שטוענים שזו תוית שנולדה מיצרן אחד, יש שחושבים שזו תוית שנוצרה על ידי קבוצת אנשי הבר ברוטל בברצלונה ויש מי שאומרים שזו בכלל תווית שרלוונטית בגלל היין עליו היא נמצאת - יין לא תקין שמצאו איך לשחרר לעולם במיתוג חדשני. אבל הסיפור של ברוטל הוא סיפור של רעיון ואחד שבהחלט ראוי לספר!

הסיפור של ברוטל הולך אחורה לשנת 2010, עת ביקרו שני יצרנים ספרדיים אגדיים את היצרן הצרפתי רמי פוז'ול בדרום צרפת. למזלנו, למרות היין הרב שנשפך בערב הזה היו עדים לביקור צמד היבאונים הדנים  מ Roseforth & Rosforth וכך הם מספרים את הערב שהוליד את ברוטל!!!

במהלך טעימת החביות אצל רמי, אחרי כל יין שטעמו שני הספרדים, השניים לא הפסיקו למלמל אחד עם השני בהתפעלות  Es Brutal, Es Brutal, שבצרפתית זה כמעט כמו להגיד על משהו שהוא חרא. בדיוק מה שרמי חשב. היצרן הצרפתי נפגע וקיבל את הרושם ששני האבות המייסדים שבא לבקרו מנסים להגיד שהיינות שלו נוראיים. משם הם המשיכו לעוד יצרן שהוציא מהם את אותה תגובה במשך כל הצהריים. 

לבסוף כשנפגשו כולם לארוחת ערב, התעמתו הצרפתים עם הספרדים על תגובתם המעליבה. "לא אהבתם את היינות שלנו?" הם שאלו. אבל מה פתאום, ענו הספרדים, זה ברוטל הכוונה, זה אדיר, זה גדול, או כמו שנאמר כאן, זה בן זונה!

מכאן הדרך חזרה למרתף היין הייתה קצרה וארבעת היצרנים ושני היבואנים העבירו ערב ממושך של דיבורים ושתייה. בשיחה, עלתה העבודה שעולם היין הטבעי כבר מנוצל לרעה ונעשה שגרתי מדי, וצריך יין חדש. תוית יין שתהיה התגלמות התנועה, כל מה שהיינות האלה אמורים להיות בצורה הכי טהורה. 

היום, כדי שיצרן יוכל לעשות תוית ברוטל צריך רק שהיין יהיה הכי טבעי שהוא יכול - מהכרם ועד הבקבוק בלי שום שום תוספת שהיא. אם מישהו בוחר לעשות בקבוק ברוטל ביקב שלו, זה בודאות יהיה היין הכי קיצוני בפרוטפוליו שלהם. או אפשר לומר, יינות שהם Brutally Honest.