אודות

כמו היינות עצמם, עסיס תססה לאט ונולדה כחלק מתהליך אישי. זה התחיל בלימודים בעיירה קטנה באיטליה: ארבע שנים של אנשים, מפגשים, שיחות וחברויות שתמיד נרקמו סביב שולחן. מספיק שהיה עליו יין ולחם כדי שנשאר סביבו שעות ונדבר על הכל ושום דבר. אלה היו שנים של לימודים על חקלאות, חוק במזון, מסורות פולקלור, על טעם וניתוח חושי, על אקלים, אדמה ותרבות.

אחרי התואר נסעתי לגאורגיה. בין הריה המוריקים ונהרות הקריסטל שלה גיליתי את עולם היין העתיק ביותר בהיסטוריה האנושית. גרתי ביקב, כתבתי, עבדתי ולמדתי את תרבות היין המקומית לעומקה. 

השנים האלה זימנו מפגשים עם אנשים שלא ממש פגשתי בילדותי האורבנית - אנשי מלאכה ועובדי אדמה - היצרנים.

העיסוק ביין בשנים האלה הוביל אותי לקהילה בינלאומית של ייננים שמאמינים בעשייה מתוך מקסימום כבוד לטבע, ומינימום התערבות בכרם וביקב - "התנועה ליינות טבעיים" חלקם הציגו את עצמם. ייננים שעובדים קשה, במסירות בלתי מתפשרת ועם תאווה גדולה לחיים. עסיס נוצרה כדי להביא לכם את האנרגיה, הטעמים והרעיונות שיש לאנשים האלה להציע.

אנחנו מייבאות ומוכרות יינות שנעשים בכמויות קטנות, מתוך עבודה חקלאית נקייה, ללא התערבות כימית או טכנולוגיות אגרסיביות. היינות נעשים עם הרבה מסורת ותשומת לב על ידי אנשים שהם קודם כל חקלאים.

 

עם מצב הדברים הנוכחי של הסביבה שלנו אין לנו את הפריווילגיה יותר לקנות ולמכור מוצרים שנעשו בצורה לא טובה או לחלופין ויותר גרוע, שאנחנו לא יודעים בכלל איך הם נעשו. 

לכן כל היינות אצלנו נעשים ללא חומרי הדברה בכרם, ללא תיקונים או תוספים ביקב. רוב היינות אינם מסוננים, ויש רק בודדים שיש להם תוספת מינימלית של גופרית דו חמצנית (סולפיטים) בכמות שלא עולה על 30 מ"ג לליטר. כל הפרטים האלה מובאים לכם בשקיפות בתוך עמודי היין באתר ואם יש לכם שאלות ספציפיות נוספות אתם מוזמנים לפנות אלינו.

כעיקרון, היינות שאנחנו מציעים לכם הם קודם כל יינות שאנחנו אוהבים וצורכים בעצמנו, שנעשו על ידי אנשים שפגשתי ושאת עשייתם אני מעריכה. זו גם הגישה לגבי הספקים ושאר אנשים המקצוע שאנחנו עובדים איתם.

יש הרבה אתגרים בשאיפה להיות עסק קטן שהוא גם סביבתי, הוגן ואיכותי בישראל. יש עוד משוכות רבות עד שזה יהיה מושלם, אבל אנחנו כל הזמן חושבים איך לשפר ולעשות אחרת. אם יש לכם רעיון, טרדה או מחשבה לשתף בה בבקשה תכתבו לנו. 

בנתיים, יש לי את הזכות לחלוק אתכם את היינות האלה וכל מה שעומד מאחוריהם, ואני מקווה שהם יהיו לכם כל מה שהם בשבילי - מקור לעונג, תזכורת ליופי של הפשטות, סיבה להתקרב, להתעניין ולהנות יחד.

שלכם,
נטלי

נטלי שפריר נולדה בטורונטו, עלתה לארץ בגיל 5 וגדלה בתל אביב. היא בוגרת תואר ראשון במדעי הגסטרונומיה מהאוניברסיטה של סלואו פוד בצפון איטליה.

משך השנים היא כתבה ויצרה בתחום האוכל בארץ ובחו"ל. טקסטים שלה התפרסמו ב בהארץ, דה מרקר, גלובס, השולחן Munchies, Forbes, ואחרים.

היא יצרה ארוחות עבור Zurich Food Festival; את אירוע מסה לצמצום בזבוז מזון עבור TNS ישראל; ניהלה את פסטיבל ראונד טייבלס 2018; ועוד מגוון של פרויקטים עצמאיים שיצרה או לקחה בהם חלק.